Nytt kapitel!

Det är svårt att låta bli att känna att när semestern tar slut, så tar ett kapitel slut, eller egentligen att sommaren tar slut.
Och nu börjar nåt nytt.

Även fast värmen fortsätter och man kan göra precis samma saker som innan, förutom under arbetstid.

Fast jag tycker det är både skönt och jobbigt. Det är faktiskt skönt att komma tillbaka i lite rutiner, om inte annat så vad man äter.
Hela sommaren går man med helgkänsla och äter godsaker och god mat varje dag!
Och det får vara ok då, men man (jag) kan inte alltid ha samma matvanor!
Mina "tankar" om livet inför hösten är att få bra träningsrutiner, läste nånting nånstans, (ska kolla vart) att 150 min/vecka är vad man behöver träna, minst. Så det ska jag försöka ha som mål. Det är ju typ tre pass.
Jag ska försöka landa i verkligheten och vara mer närvarande, lite mera mindful alltså. Och försöka inte blåsa upp saker/ta det lugnt. Hittade en bra bild!
Och i mitt yrkesliv börjar definitivt ett nytt kapitel, jag har idag börjat på en helt ny förskola med nya barn och alla kollegor utom en är ny!

Så jag ska göra mitt bästa för att det ska bli så bra som möjligt!

Vad har ni för tankar/känslor/mål inför hösten? 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback