Grått och glatt -dag 45

Idag är ju Alvin hemma med mig, och undra om man inte (tvingas) bli lite piggare då än när man är hemma själv? 

Tis-Tors har jag mest bara legat i soffan och inte orkat tagit mig för nåt. Vilket gör att hela jag, fysiskt och mentalt, känner mig som ett vrak. Förutom fyrhjulingsturen igår då. Och promenaden i tisdags. (Hmm, kanske för mer än det känns som?)
Idag har vi i alla fall hunnit med att göra pannkakor till frukost (blev väckt 06,30 av A som prompt skulle ha pannkakor, men lyckades förhala det till runt åtta iaf), varit ute och städat lite, krattat lite och gjort en skoterbana som det körts flitigt på. Dessutom har vi ätit lunch och handlat, men nu har vi landat i soffan, totalt redo för vila, med Lejonkungen på tv:n. 


Grått väder, men Alvin var överlycklig över att äntligen få leka i sandlådan och fint blev det ju av städningen och inte så kallt, så det gjorde faktiskt inget. 

Ibland får man ha sol i sinnet! ☀️

#blogg100

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback