Steg 2!

Efter tre dagar av mycket skrik så har vi nu satt in nästa åtgärd:
BVC:s tips sist vi var dit var att byta ut D-vitaminoljan mot den den andra varianten, då fler och fler klagade över magont av oljan.
Och till en början såg det ljust ut, efter några dagar så hade han 4-5 dagar nästan helt utan skrik! 
Och jag trodde det var över. Det var så otroligt skönt och kul! En nöjd bebis, vad lättsamt och vad roligt det kändes. Sen kom det tillbaka och nu har vi haft några riktigt jobbiga dagar. 

Så jag började med Minifom igår, får vi se om det hjälper.
Idag har det varit en lite bättre dag i alla fall. De vakna stunderna när han är världens gladaste bebis gör ju att man laddar om batterierna och hämtar kraft till nästa skrikattack kommer. 

Som tur är, och jag säger peppar peppar, så sover han gott på nätterna.
Nån av er som har erfarenhet av Minifom? Provade med Alvin, han var ju likadan, men tyckte det var otroligt besvärligt med dessa droppar och minns inte att det hjälpte då. Om det var för att fet bar då besvärligt eller för att det inte funkade på honom vet jag ej. Nu sprutar jag in en liten klick direkt i munnen på Eddie, vilket känns betydligt enklare än att mäta upp droppar! 

Fick tips om det av en kompis. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback