Min stora kille!!

Alvin har ju varit intresserad av bokstäver en längre tid, men inte nåt intresse för att skriva, så det har vi inte hållt på med. Han började bygga bokstäver för ett tag sen, höll på å lekte med nå långa tändstickor (med övervakning) och vips så hade han gjort ett H och sen ett A, osv) och det var jättekul tyckte jag, stolt som en tupp!

Men idag stod jag och lagade mat och då kommer han helt plötslig och säger:
-Mamma! Jag har gjort din bokstav!
-ja! Fast med ett tak på. Då är det ju din bokstav! (Fast man ser ju att taket kommit dit senare, så i hans värld var det nog ett H)
- Mm, säger han, men vänta.
Och så springer han iväg och skriver...
-Nu mamma, här är din och min bokstav!
Han som inte ritar särskilt mycket och som jag trodde det skulle dröja länge innan han började forma saker med penna skriver bokstäver!! 
-Kan du skriva dit pappas bokstav också?
-Ja, det kan jag väl.

Och hjärtat svämmade över lite! ❤️ 

Kommentarer
Postat av: Morma

Å Eddies! Va duktig han är💚

2015-06-23 @ 07:07:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback