Utmaning 1 - intro till min träningsblogg.

Efter att ha hattat på i flera år med kortare svängar i vikt väktar- svängen och tränat kortare perioder till och från under många år så kände jag tillslut att nog är nog. 
Crosstrainern var redan inlånad och den 9:E augusti 2010 var dagen då jag startade.

Vågen visade då på 112,5 kg. 
En siffra som jag inte alls kände mig bekväm med, eller som att det var jag. 
Och då var jag ju så illa tvungen att ta itu med det. Vilket jag gjorde. 

Crosstrainern var den som fick mig att komma igång, började väldigt korta pass, typ 10 min, och ökade sen successivt. 
Sen blev det lite styrka, promenader och sen kom träningsintresset av sig självt så sen dess har det bara eskalerat och idag är träning en naturlig och självklar del av mitt liv! 
Kostmässigt så har jag aldrig bantat.
Jag drog ner rejält på onyttigheter, och uteslöt nästan vitt bröd och läsk, men förbjöd inte helt. Tror inte på förbud.

Under det första året gick jag ner 20 kg!
Sen har jag fött två barn och oroat mig lite för vad graviditeterna ska göra med min kropp, men jag har haft tur och all vikt jag lagt på mig under bägge grav har ramlat av mig direkt efter förlossningarna. Efter mitt första barn så tog jag mig ner till 82 kg, alltså 30 kg mindre än min maxvikt och idag väger jag 84 kg, knappt tre veckor efter grav 2.

Och nu längtar jag efter att kunna köra på för fullt med träningen igen. 
Men än så länge blir det promenader och mamma mage-appen och lyckades göra några styrkeövningar för rygg och skuldror häromdagen, så jag tänker att det är en lagom start.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback