Utmaning 20 - en träningsform jag älskar

Tänkte skriva löpning, för den är så lättillgänglig.
Ett par löparskor är allt som krävs och sen kan du springa var som helst och hur som helst. 
Man styr över den helt totalt.
Om man ska springa fort och kort eller långt och sakta eller kort och sakta eller kanske intervaller. Kanske göra en fartlek och blanda alltihop hur som helst. Eller springa upp och ner i en backe några gånger. 

Möjligheterna är oändliga, men ibland är ändå det bästa en helt vanlig, halvlång joggingrunda i sakta mak. 

Det var det första jag kom att tänka på. 

Sen kom jag på längdskidor, med perfekt fäste och fantastiskt glid en solig vinterdag med -7 grader, det är inte mycket som slår känslan när allting stämmer på skidorna och man nästan flyger fram i spåret som är nydraget. 
Lyckopillerkänsla på den!!


Och när jag ligger och funderar så tänker jag att en cykeltur en solig dag inte alls är så himla dumt heller, som den jag och min träningskompis tog förra sommaren. 4,5 mil en solig söndagkväll med vykortsmotivsnatur ungefär hela vägen runt!
Må bra-hormoner rakt in på kontot!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback