Utmaning 28 - därför skriver jag

Hmm, det var en bra fråga.
Det är av flera orsaker tror jag.
Det är väl en form av dokumentation av mitt liv.
En slags bekräftelse till mig själv att jag gör saker och vad jag gör. 

För mig är det lite tvärtemot detta att man läser andras bloggar och blir avundsjuk på att allt ser så perfekt ut och allt är så bra. När jag skriver en egen blogg så blir man ju högst medveten om att det som skrivs är ju ett urval, som bara skrivaren filtrerar. Men så ser jag ju att mitt liv också har bra, till och med "perfekta" stunder, när jag uppmärksammar de i blogginlägg. Hänger ni med hur jag menar? 
En bekräftelse på att mitt liv oxå "duger". Inte för att jag brukar tvivla på det men... 

Tycker jag försöker skriva nyanserat också, alltså även när allt inte är toppenbra, men det klart att man inte vill dela med sig av allt när man mår dåligt eller så, det för jag ju inte i mitt vanliga liv heller.
Och jag vill ju sprida glädje, även om livet såklart består av alla delar.

Litegrann är det väl för familj och vänner som bor långt borta och vi inte träffar så ofta.
Och litegrann är det väl för att skryta när jag är stolt och gjort nåt jag tycker är bra! Få bekräftelse. Fast det är nog inte så mycket på bloggen ändå, ni är ju inte världsbäst på att kommentera! Men skryta för mig själv! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback