Utmaning 4 - en träningsform jag inte förstår.

Hmm, det var svårt, vet inte om det finns nån sån. 
Förut var jag nog mer fördomsfull, men nu har jag lärt mig att man aldrig ska säga aldrig och oavsett vad jag tycker om saker och ting så har jag full respekt för att andra tycker olika. 
Och särskilt gällande träning, vad som än får en att lyfta på röven ur soffan är ju bra!

Förut, i många år, tyckte jag spinning var dödstråkigt t.ex, men nu tycker jag det är roligt och bra träning! 

Men om jag måste säga nåt så får det bli en sport som jag har mycket svårt för och inte alls förstår nöjet i och det är boxning/MMA eller alla de sporter som går ut på att skada varandra!
Jag gillar det verkligen inte!!!
Och ännu mindre förstår jag de som tittar på detta och ser det som nöje! (Som min sambo...)
Fruktansvärt onödigt att skada varandra med vilja när det finns så mycket ondska i världen!
Men jag har ju insett att de som håller på med det inte alls lider, eller tycker synd om sig själva (bara jag som gör det), hörde en intervju på radion med Mikaela Laurén bara häromdagen som just arrangerat nån storfight själv på nationaldagen, och hon var jättelycklig över det...
Och boxning som träningsform, där man slår på mitzar och ingen kommer till större skada än att man har träningsvärk dagen efter, det tycker jag är skitkul! Riktigt jobbig och rolig träning.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback