Alltså, jag fattar inte.... -dag 29


(Bild lånad från SVT.se)

Vari ligger stoltheten att vara i världseliten när man fuskar sig dit? 

För mig känns det så otroligt främmande att jag med stolthet skulle kunna ta åt mig ära och berömmelse om jag visste att jag gjort det med otillåtna medel.  

Jag vill ju inte ens fråga E om hjälp när jag spelar Quizkampen, för då är det ju han som kan svaren, han som vinner, inte jag. Och i det ligger ju noll glädje för mig. Jag spelar ju inte för nån annans skull, jag gör det ju gör min egen.

Och om jag ska glädjas över att vinna, så måste jag ju veta att det är JAG, min kunskap/styrka/uthållighet, som gjort det och inte nåt annat/nån annan...

Hur tänker ni?

#blogg100

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback