Sugen -dag 10

Aldrig är man väl så sugen på att träna, som när man inte kan... 

Dessa vårtider gör en ju sjukt sugen att springa!! 
Och inbjudningar och anmälningar till alla sommarens lopp gör det än värre!

Ett lopp som jag definitivt hade sprungit om jag inte skulle till att förlösa ett barn veckorna innan är Vildhussloppet!
Så mycket närmare och enklare blir det ju inte. Förmodligen 1,1 mil, där sista biten är från hängbron till Döda fallet, där vi brukar köra måndagsklubben. 

Men i år får jag nöja mig med att hjälpa till, om bebis tillåter. 

Ett annat lopp som låter skoj, och med ett bra ändamål är Wings for life world run, som Marcus Hellner är med och marknadsför. 
Man springer från Kalmar mot Öland och blir jagad av mållinjen, alltså en bil som kör i en viss hastighet och när den kommer ikapp en så får man bryta.
Läs mer här: http://www.wingsforlifeworldrun.com/se/sv/kalmar-oeland/

Det värsta är att det börjar med 6 km Ölandsbro, och jag som hatar raksträckor...

Nån gång kanske man provar på det å.

Andra lopp som jag skulle vilja göra nån gång är Tjejmilen, både i Sthlm och kanske nån annanstans. New york hade ju inte varit fel. 
Och Midnattsloppet! Det låter väldigt kul!

#blogg100


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback