Första passet - check!


Valde ett halvlångt, styrkepass som skulle vara lite jobbigt, då jag tycker de verkar passa min nuvarande form.

Och det gjorde det! 
Fast i min nuvarande form skulle jag kategorisera det som mycket jobbigt! 
Körde det igår och börjar känna i olika muskler nu... 

Dessa övningar ingick i passet:

Men enbensknäböjen är tunga!!!
Jag orkar inte alls gå ner nå långt, och särskilt inte efter utfall!!
Har gjort de med trx och då går det ju bra när man kan hjälpa till med armarna, men har ingen trx hemma. 

Dock har jag ett gammalt inlägg sparat hur man kan göra egna för bara några hundringar, så det tror jag att jag ska göra! Här kan ni läsa hur man gör: http://www.traningsgladje.se/2012/07/05/gor-din-egen-trx/ 

Man kan ju använda den till mycket annat bra oxå som rodd, lättare varianter av armhävningar, svårare varianter av armhävningar, magindrag, utfall osv... Bra stabilitetsträning för bålen oxå! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback