När mamman och pappan fick feeling!

Jag och Alvin går ju regelbundet på bibblan och lånar massa böcker varje gång. Och det är superskoj!!
Dels är det mysigt att göra bara vi (särskilt när vi började, det var när jag mådde dåligt och det var mycket med Eddie, så kom jag på detta och vi fick en liten oas för oss själva.)
I allafall, och vi får med oss både bra och dåliga (finns många riktigt skumma barnböcker, men det kan vi ta en annan gång!) böcker. Men det ör ju det som ör kul när man lånar allt man hittar, att man hittar favoriter och serier som man kan låna fler av! 

Några som Alvin verkligen fastnat för är böckerna om Ivar och hans dinoland!
Skrivna av Lisa Bjärbo. 
Finns fyra stycken, tre av de fanns på bibblan här och närliggande bibliotek så vi kunde låna de och en fjärde hittade vi på bokrean på Ica så den haffade vi direkt!

I allafall, så har Ivar ett dinoland i en kartong, eller väska kanske det är, och när vi läste böckerna så tänkte både jag och E att ett sånt där skulle man ju kunna göra själv! Jag hade redan köpt dinosaurier till Alvin i present då, så det skulle ju passa perfekt!

Och sen gick vi bananas och gjorde värsta dinolandet i en gammal resväska!
Med vulkan, flod, kattsand i botten och t.om en grotta i papier mache, med hemmagjort tapetklister!!! (Fast det funkade inget bra så vi drog på ett lager till med riktigt tapetklister.)
Och såhär blev det!




Behöver jag säga att det blev poppis!?
Och alla grejer hade vi hemma, så det har inte kostat oss en krona! 

Och böckerna är verkligen ett tips om man har barn som är intresserade! Det är både en saga och fakta i de om olika dinosauriesorter! 

Kommentarer
Postat av: Kickan

Wow! Va häftigt!

2016-03-25 @ 10:05:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback